Communications à des colloques scientifiques et rapports

Robinson, M. A., Agogué, M., Fiset, J., & Mailhot, C. (2022)
When there’s no choice but to go digital: Insights from educators on the integration of experiential learning in their online courses amid the Covid-19 pandemic.
Paper presented as part of a symposium organized by Jacob Eisenberg and Payal Kumar entitled “Synchronous and Asynchronous Teaching: Realigning Teaching Approaches to a VUCA World” at the Academy of Management 2022 conference (Hybrid –Seattle, WA and Online**: August 5-9 2022).

Mesny, Anne et Pelletier, Patrick (2021).
COVID 19 et institutionnalisation de l’enseignement à distance dans les universités québécoises.
88e congrès de l’ACFAS (en ligne) – Colloque #30 : Défis et enjeux actuels de la gestion universitaire.

Broucke, C. ; Ziani M. ; Codello P. & Russbach, L. (2020).
La Formation à distance dans une École de gestion : flexibilité versus pédagogie
Association Internationale de Pédagogie Universitaire, Québec (communication acceptée, mais congrès annulé pour cause de pandémie).

Broucke, C. ; Ziani M. & Russbach, L. (2020).
Enjeux et pratiques de la Formation à Distance dans les programmes de certificats d’HEC Montréal
Rapport interne, sous la direction de Pénélope Codello.

Robinson, M. A., & Agogué, M. (2023)
Innovating by design: A qualitative study of business school faculty processes for designing and adapting experiential innovations.
Presentation in the context of an interactive paper session at the 2023 Eastern Academy of Management conference (Philadelphia, PA: May 16-19 2023).

Agogué, M.; Robinson, M. A. & Scussel, A. (2020).
Designing the value of pedagogical innovations: insights from a systematic literature review on the assessment of the effectiveness of experiential exercises and an example.
Paper presented at the 2020 Academy of Management Conference (Online: August 7-11 2020).

Bédard, D. & Béchard, J. P. (2009).
L’innovation pédagogique dans le supérieur: un vaste chantier.
Innover dans l’enseignement supérieur, 29-43.

Lachapelle, M. D. & Mailhot, C. (2019).
Apprendre à gérer l’innovation sociale? Expérience du théâtre de l’opprimé.e à HEC
Colloque annuel du CRITS, Université St-Paul, Ottawa.

Pelletier, P. ; Dupuis, A. & Béchard, J. P. (2019).
Coopérer (et aligner les astres) pour réformer un programme d’enseignement.
In Questions de Pédagogies dans l’Enseignement Supérieur.

Robinson M. & Codello P. (2020).
Les jeux d’évasion pour développer la réflexivité sur le leadership
Association Internationale de Pédagogie Universitaire, Québec (communication acceptée, mais congrès annulé pour cause de pandémie).

Agogué, M.; Robinson, M. A. & Scussel, A. (2020).
Designing the value of pedagogical innovations: insights from a systematic literature review on the assessment of the effectiveness of experiential exercises and an example.
Paper presented at the 2020 Academy of Management Conference (Online: August 7-11 2020).

Bédard, D. & Béchard, J. P. (2009).
L’innovation pédagogique dans le supérieur: un vaste chantier.
Innover dans l’enseignement supérieur, 29-43.

Lachapelle, M. D. & Mailhot, C. (2019).
Apprendre à gérer l’innovation sociale? Expérience du théâtre de l’opprimé.e à HEC
Colloque annuel du CRITS, Université St-Paul, Ottawa.

Pelletier, P. ; Dupuis, A. & Béchard, J. P. (2019).
Coopérer (et aligner les astres) pour réformer un programme d’enseignement.
In Questions de Pédagogies dans l’Enseignement Supérieur.

Robinson M. & Codello P. (2020).
Les jeux d’évasion pour développer la réflexivité sur le leadership
Association Internationale de Pédagogie Universitaire, Québec (communication acceptée, mais congrès annulé pour cause de pandémie).